Warsztat samochodowy TEKO zaprasza na przegląd układu hamulcowego

Podczas eksploatacji tarcze hamulcowe mogą stopniowo ulegać procesowi deformacji, pojawia się wówczas bicie osiowe tarczy odczuwane podczas hamowania jako :
1. pulsowanie pedału hamulca     2. drganie koła kierownicy     3. drganie elementów zawieszenia i nadwozia

Przetoczenie tarcz pozwala zlikwidować drgania wynikające z ich deformacji. Większość producentów samochodów przewiduje toczenie tarcz jako proces niezbędny przy każdej wymianie klocków hamulcowych.

przetaczanie tarcz hamulcowych bez demontażu

Przetaczanie tarcz hamulcowych bez ich demontażu z auta wykonujemy od 2000 roku

Tarcze i klocki hamulcowe - producenci  (uwagi ogólne)

W Europie spotyka się systemy hamulcowe opracowane głównie przez trzy wiodące firmy:  Ate  więcej  ,  Bosch  więcej    oraz   Lucas / TRW  więcej 

tarcze hamulcowe TRW

W linkach do podanych wyżej producentów można dobrać większość elementów układów hamulcowych do interesującego nas pojazdu. Z reguły podane są też minimalne grubości tarcz hamulcowych.

Tarcze należy zmieniać kompletami na osi - niedopuszczalna jest wymiana tylko jednej tarczy. Podobnie jest z klockami hamulcowymi - należy wymieniać je kompletami na osi.

Oprócz wymienionych wyżej producentów dostępne są też tańsze zamienniki, przy czym większość dużych dystrybutorów (hurtowni motoryzacyjnych) wprowadza produkty pod swoją marką,  np.: Maxgear, Hart, Kager.

Przetaczanie tarcz hamulcowych na samochodzie  (bez ich demontażu)

Wykonując mechaniczne naprawy samochodów szczególną uwagę zwracamy na poprawne działanie hamulców - przecież to od nich zależy bezpieczeństwo w razie konieczności nagłego hamowania!

   Na bezpieczną jazdę wpływ mają zapobiegawcze działania kierowców (!) - wykonywane przez nich zgodnie z zaleceniami producentów samochodów:
•  sprawdzanie i ustawianie zbieżności kół
•  sprawdzanie i ustawianie geometrii zawieszenia
•  wymiana lub naprawa (prostowanie) tarcz hamulcowych
    stosowane przy jakichkolwiek uszkodzeniach tarcz, po każdej wymianie klocków hamulcowych,  itp.


 więcej o uszkodzeniach tarcz 

   Najpierw oceniamy czy tarcze hamulcowe można naprawić - sprawdzamy czy tarcze nie są już wyeksploatowane lub zniszczone. Oceniając stan tarcz hamulcowych uwzględniamy wszystko to co wpływa na dopuszczalny czas ich eksploatacji, czyli:
   1. styl jazdy kierowcy,   2. zanieczyszczenia dróg,   3. chemiczną agresywność klocków względem tarczy,
   4. łatwość ruchu elementów hamulca.

   Przed naprawą tarcz sprawdzamy czy nie występują na nich mikropęknięcia oraz czy tarcze nadają się do obróbki toczeniem - tzn. czy po toczeniu zachowany będzie minimalny wymiar tarcz.  Z właścicielem samochodu rozważamy też - czy przetoczenie nie będzie droższe od kompletu nowych tarcz hamulcowych.

   CZY i KIEDY MOŻNA PRZETACZAĆ TARCZE HAMULCOWE?

   Obecnie większość producentów samochodów przewiduje naprawę tarcz hamulcowych przez przetaczanie - o ile spełniają określone warunki techniczne:
  1. tarcze zachowają odpowiednią grubość po przetoczeniu,
  2. na ich powierzchni nie występują żadne mikropęknięcia.

   Warunkiem prawidłowej współpracy tarczy z klockiem hamulcowym jest zachowanie właściwych parametrów obróbki mechanicznej w celu uzyskania odpowiedniej dokładności wymiarowej oraz chropowatości tarcz.
   Proces przetaczania tarcz powinien być przeprowadzany na tokarkach do tego przeznaczonych, które zapewniają właściwe przyleganie klocka do tarczy.


oferta TEKO
TOCZENIE TARCZ BEZ DEMONTAŻU Z SAMOCHODU
cena 120 zł  za oś
  przy średnicy tarcz do 320 mm

prostowanie tarcz hamulcowych na samochodzie

   ZALETY PRZETACZANIA BEZ DEMONTAŻU

   1. Tarcza obrabiana jest bezpośrednio na piaście, co pozwala uniknąć niedokładności związanych z montażem tarczy w uchwycie tokarskim lub przesunięcia osi obrotu.
   2. Czas niezbędny na przeprowadzenie procesu prostowania tarcz - ok. 1 godziny;  w niektórych konstrukcjach unika się czasochłonnego demontażu tarcz razem z łożyskami.

Tarcze na samochodach toczymy (prostujemy) od 2000 r. Mamy bardzo duże doświadczenie w wykonaniu tej usługi. Realizujemy ją na profesjonalnej tokarce firmy MAD, jednym z najlepszych urządzeń na rynku charakteryzującym się wysoką dokładnością, małymi gabarytami i możliwością toczenia tarcz o dużych średnicach.

Raszyn, Al. Krakowska 40

Zapraszamy posiadaczy aut osobowych marek:
alfa romeo  audi  vw  bmw  citroen  daewoo  daihatsu  fiat  ford  fso  honda  hyundai  jaguar  kia  lancia  land rover  mazda  mercedes  mitsubishi  nissan  peugeot  opel  polonez  renault  rover /mg  mini  morris/  saab  seat  skoda  subaru  suzuki  toyota  volkswagen  volvo

Serwisujemy busy osobowe i dostawcze o ładowności do 3.5 tony, np.:
Citroen  Jumper  Fiat Ducato  Ford Transit  Mercedes Sprinter  Opel Movano Vivaro Peugeot Boxer  Renault Master  VW Crafter Transporter

 ZAPRASZAMY na naprawę hamulców 

Do naszego sklepu wystarczy przejechać kilka kilometrów z następujących miejscowości:
Opacz,  Reguły,  Piastów,  Pruszków,  Michałowice,  Pęcice,  Komorów,
Nadarzyn,  Janki,  Falenty,  Rybie,  Jaworowa,  Dawidy  oraz  Warszawa Ursynów lub Okęcie.

Dojazd do serwisu TEKO można łatwo wyznaczyć na mapce  Toczenie tarcz TEKO ,

Lokalizację i najbliższe sąsiedztwo firmy pokazuje  mapka Google na stronie głównej 

Przed toczeniem tarcz zawsze sprawdzamy czy nie są one wyeksploatowane